مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 خرداد 1399 ساعت 06:352020-05-22سياسي

قدیمی ترین تماشاخانه های تهران| سهام صد تومانی که به تأسیس یک تماشاخانه رسید


هسته اصلی تماشاخانه هنر سابق مایه ای با عشق و شور، بی تجربگی و آگاهی از دشواری های کار هنری، فنی و اداری داشت که در سال 1321 با تعیین سهام صد تومانی به تأسیس شرکت سهامی هنر رسید که ابتدا تالاری تابستانی به نام گوهر و سپس تالاری سربسته به نام تماشاخانه هنر ایجاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، تماشاخانه هنر (تأسیس 1325-1321 ) از جهت گیری های سیاسی برکنار بود و به اصطلاح خود، میهن پرستی و طرفداری از هنر برای هنر را انگیزه فعالیت خود می دانست.

مشخص ترین و در عین حال موفق ترین باورمندان چنین طرز تفکری، عده ای از فارغ التحصیلان جوان سه دوره نخست هنرستان هنرپیشگی بوده اند مانند: ذبیح الله صافی (رهگذر)، مهدی امینی، عباس زاهدی، عصمت صفوی، جلال ریاحی، عزت الله وثوق، پور زنجانی، محسن دولو، مصطفی اسکویی و بازماندگی از فعالان دوره گذشته و جز آن مانند: فتح الله جالینوسی، ملک، تقی ظهوری، ناصر مصفا، عبدالعلی همایون، قاسم مالک و یزدان یار.

هسته اصلی این عده، بی تجربه و بدون آگاهی از دشواری های کار هنری، فنی و اداری، در سال 1321 با تعیین سهام صد تومانی به تأسیس شرکت سهامی هنر همت گماشتند و ابتدا تالاری تابستانی به نام گوهر و سپس تالاری سربسته به نام تماشاخانه هنر ایجاد کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین تماشاخانه های تهران| سهام صد تومانی که به تأسیس یک تماشاخانه رسید

قدیمی ترین تماشاخانه های تهران| سهام صد تومانی که به تأسیس یک تماشاخانه رسید